McDonald’s naar de super
HILVERSUM - Fastfoodketen McDonald’s maakt de overstap naar de supermarkt. Dat doet het Amerikaanse bedrijf met tomatenketchup.
Bickery Food Group uit Hilversum brengt de ketchup op de markt, zo werd donderdag bekendgemaakt. De ketchupfles krijgt een voor de meeste mensen herkenbare vormgeving: met een grote letter m erop geprint.De reden voor McDonald’s om de ketchup in Nederland op de markt te brengen, hangt samen met het succes van het product elders. „In andere Europese landen is het er al en loopt het goed”, aldus een woordvoerder van McDonald’s. „Wij hopen dat dit ook in Nederland gebeurt.”
McDonald’s profiteerde het afgelopen kwartaal van gestegen bezoekersaantallen bij zijn vestigingen in West-Europa en een goedlopende verkoop in de Verenigde Staten. Mede daardoor steeg de nettowinst met 15 procent tot 843,3 miljoen dollar (630 miljoen euro) vergeleken met een jaar eerder. Dat maakte het concern gisteren bekend.
De grootste hamburgerketen ter wereld draaide een omzet van 5,88 miljard dollar (4,4 miljard euro) tegen 5,33 miljard dollar (4 miljard euro) een jaar daarvoor. De winst per aandeel kwam uit op 68 dollarcent tegen 58 cent vorig jaar.