Economie

Kleine supermarkt geeft prijzenslag nieuwe impuls

RIJSWIJK (ANP) - In de prijzenoorlog in de supermarktbranche zit weer beweging. Die komt echter uit onverwachte hoek. De regionale keten Nettorama zet druk op de prijzen en supermarktketen Jumbo heeft aangekondigd deze te volgen.

16 August 2006 12:16Gewijzigd op 14 November 2020 04:01

Nettorama heeft 500 artikelen blijvend in prijs verlaagd.De prijzen dalen tussen de 5 en de 20 procent. Het gaat volgens het supermarktbedrijf met 28 vestigingen om een blijvende verlaging. „Het is dus absoluut geen eenmalige actie”, aldus eigenaar Jaap Bastmeijer.

Volgens Colette Cloosterman-van Eerd van Jumbo volgt de keten de prijsverlagingen. „Wij kijken op dit moment naar de prijzen bij Nettorama. Wij zijn de goedkoopste en dat willen we ook blijven. Daarom volgen wij prijsverlagingen bij Nettorama”, zei ze in een verklaring.

Verder voert Jumbo vanaf morgen ongeveer twee maanden lang een bijzondere actie, waarbij 300 artikelen in prijs naar beneden gaan. Daarbij zijn ongeveer 100 A-merken.

„Dit staat helemaal los van de prijzenoorlog”, aldus Cloosterman-van Eerd. „Wij willen onze klanten op deze manier bedanken voor hun steun van de afgelopen jaren.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer