Economie

E-mail is het belangrijkst in contact met klant

ROTTERDAM (ANP) - E-mail is voor bedrijven het belangrijkste instrument geworden om in contact te treden met klanten. Over de afgelopen vijf jaar is het e-mailverkeer met klanten met 80 procent toegenomen, terwijl het persoonlijke contact met 20 procent afnam.

29 March 2006 11:36Gewijzigd op 14 November 2020 03:36

Dit blijkt uit een peiling van Ernst & Young voor zijn tweemaandelijkse ict-barometer. Het adviesbureau ondervroeg ruim 600 directeuren en managers. De resultaten zijn woensdag bekendgemaakt.Voor de communicatie met klanten wordt tegenwoordig voor 32 procent gebruikgemaakt van e-mail. De telefoon volgt op de voet met 31 procent, het persoonlijke contact is gedaald tot 26 procent.

Opvallend is dat vrouwen positiever tegenover de toenemende e-mailcultuur staan dan mannen. Bijna twee derde van de ondervraagde vrouwen kan zich erin vinden, bij de mannen is dat 52 procent.

Een deel van de directeuren, ongeveer 15 procent, gebruikt de verdere digitalisering van de samenleving ook als smoes als het werk niet af is. Zij geven dan de schuld aan problemen met hun computer. Mannen doen dit vaker dan vrouwen. Jongeren gebruiken eerder dergelijke excuses dan ouderen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer