Binnenland

„Minder administratieve lasten alleen goed voor overheid"

DEN HAAG (ANP) – Alleen de overheid is beter geworden van verminderde administratieve lasten. De burger merkt niks van de aanpak van de bureaucratie. Dat zegt VVD–Kamerlid Annette Nijs maandag in een interview met De Telegraaf.

20 March 2006 06:59Gewijzigd op 14 November 2020 03:34

„Als het kabinet serieus wil dat mensen zich klant van de overheid voelen in plaats van een nummer, dan moet het roer echt om", zegt de voormalige staatssecretaris van Onderwijs. Volgens Nijs draait het kabinet om „de hete brij heen.“„Je kunt nu bij de Belastingdienst digitaal aangifte doen. Maar mensen moeten eerst leren hoe het werkt en ze moeten nog steeds dezelfde informatie aanleveren”, stelt ze in de ochtendkrant. „Je moet tegenwoordig de belastingtelefoon bellen voor adviezen, terwijl daar steeds vaker weinig van klopt. Efficiënter voor de overheid, maar voor de burgers is niets veranderd."

De ministers komen maandag in een speciale zitting bijeen om zich te buigen over de vraag hoe de regeldruk voor de burger verder kan worden verminderd.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer