Binnenland

Plan toeristische toekomst Scheveningen

SCHEVENINGEN - Badplaats Scheveningen moet de komende tien tot twintig jaar een nieuwe richting inslaan. Dat wordt de strekking van een nog op te stellen Schevenings Ondernemers Manifest (SOM).

Van onze correspondent
16 February 2006 09:42Gewijzigd op 14 November 2020 03:28

In het Kurhaus gaven 150 ondernemers woensdag op uitnodiging van de gemeente een eerste aanzet. Over twee maanden moet de totaalvisie klaar zijn. Kern van het manifest is dat een verdere stagnatie van het aantal bezoekers moet worden tegengegaan.Om het tij te keren, zal Scheveningen een breder assortiment moeten gaan aanbieden. Het bouwen van tweede huizen direct aan zee moet worden ontmoedigd en er moet worden besloten wat het handelsmerk van Scheveningen moet zijn.

Het merendeel van de ondernemers was het erover eens dat de Scheveningse Pier, in handen van het Van der Valkconcern, als icoon een prominente rol voor de badplaats moet blijven vervullen. De pier is wel hard aan een facelift toe.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer