Zalando verkocht meer kleding, vooral sportartikelen populair
De verkopen van kleding, schoenen en accessoires bij de van oorsprong Duitse modewebwinkel zijn in het tweede kwartaal gestegen. Daarbij lieten onder meer sportartikelen groei zien door de grote sportevenementen deze zomer, aldus Zalando.
In het afgelopen kwartaal werd voor een bedrag van 3,8 miljard euro aan spullen via het platform verkocht. Dat is bijna 3 procent meer dan een jaar eerder. Het gaat daarbij ook om de verkoopcijfers van winkeliers die het platform van Zalando gebruiken voor het online bereiken van klanten. De omzet van Zalando zelf steeg met 3,4 procent tot 2,6 miljard euro.
Volgens Zalando werden in de afgelopen periode 63,4 miljoen orders geplaatst op het platform. Het aantal actieve klanten nam in vergelijking met het einde van het eerste kwartaal met 300.000 toe naar 49,8 miljoen.
De operationele winst klom naar meer dan 171 miljoen euro, van bijna 145 miljoen euro een jaar terug. De onderneming uit Berlijn rekent voor het gehele jaar op een winst tussen de 380 miljoen en 450 miljoen euro.
Zalando maakte ook bekend dat financieel directeur Sandra Dembeck volgend jaar vertrekt, omdat ze haar contract niet verlengt. Dembeck gaat een carrièremogelijkheid buiten het bedrijf achterna, aldus Zalando.