KLM: alle passagiers geïnformeerd over treinstoring
Luchtvaartmaatschappij KLM heeft alle passagiers die maandagochtend vanaf Schiphol zouden vertrekken geïnformeerd over de grote storing in het treinverkeer rond Amsterdam. Dat laat een woordvoerder van KLM weten. Door de storing werd ook het treinverkeer naar Schiphol geraakt. Vanaf 09.00 uur rijden er weer treinen, maar reizigers moeten de rest van de ochtend wel rekening houden met verstoringen.
KLM adviseerde passagiers om zoveel mogelijk gebruik te maken van alternatief vervoer. Volgens de woordvoerder was er voldoende KLM-personeel op Schiphol aanwezig om de boel in goede banen te leiden. Het is niet duidelijk hoeveel passagiers vluchten van KLM hebben gemist als gevolg van de treinstoring. „Daar hebben we nog geen zicht op.”
EasyJet laat weten geen grote impact te hebben gezien op de activiteiten op Schiphol. „Er is een enkele vlucht waar gemiddeld gezien minder mensen zijn komen opdagen, maar we kunnen niet met zekerheid stellen of dat aan de treinverstoring heeft gelegen”, aldus een woordvoerder.
De maatschappij zegt verder extra standby-personeel te hebben opgeroepen om beschikbaar te zijn mochten bemanningen niet bij de luchthaven kunnen komen. „Maar die hebben we tot nu toe niet hoeven inzetten. Mochten passagiers hun vlucht hebben gemist dan kunnen ze door ons grondpersoneel worden omgeboekt naar de volgende beschikbare vlucht tegen een vaste reddingstoeslag.”