Economie

Nettorama wil nieuwe filialen openen

Supermarktketen Nettorama wil binnen drie jaar 20 tot 25 vestigingen openen op kleine, noodlijdende winkelboulevards aan de rand van grote gemeenten. Het bedrijf wil deze boulevards nieuw leven inblazen.

ANP
21 January 2005 10:55Gewijzigd op 14 November 2020 02:08

De supermarktketen stelt in een donderdagmorgen verspreid persbericht dat ongeveer zeventig winkelcentra in Nederland met voornamelijk bedden- en tapijtzaken en doe-het-zelfmarkten het financieel zwaar hebben. „De kritische massa om klanten aan te trekken, is te klein”, stelt Nettorama-eigenaar Jaap Bastmeijer. „Wij willen daar verandering in aanbrengen.”

De aangekondigde uitbreiding komt neer op een verdubbeling van het huidige aantal van 24 vestigingen. Een nieuw filiaal kost ongeveer 4 miljoen euro. Nettorama denkt de totale investeringen van 80 tot 100 miljoen euro grotendeels uit eigen middelen te betalen.

In drie gemeenten zijn de uitbreidingsplannen van de onderneming gesneuveld. Volgens Bastmeijer is dat te wijten aan de politiek.

Bastmeijer denkt dat op de boulevards met een Nettorama bijna drie keer zo veel consumenten komen als nu. De „bulksupers” bieden een breed assortiment tegen lage prijzen. Nettorama noemt zich wel een „merkendiscounter.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer