Economie
Retail past zich aan, merkt wel meer onvrede
Winkelbedrijven hebben zich woensdag vrij probleemloos aangepast aan de situatie waarbij klanten weer verplicht 1,5 meter afstand moeten houden.
Redactie economie
Winkelend publiek op de Albert Cuypmarkt in Amsterdam moet duidelijk nog wennen aan het houden van 1,5 meter afstand. De maatregel die eind september verdween, is opnieuw ingevoerd. beeld ANP, Ramon van Flymen
Zo zijn de looproutes in de winkels weer van kracht en zijn posters en stickers om klanten te wijzen op de coronamaatregelen weer opgeplakt. Ook kuchschermen en zeeppompen zijn terug uit het magazijn gehaald. Verder geven bedrijven aan dat er groeiende onvrede heerst onder het winkelend publiek.
„Over het algemeen gaat dit goed”, merkt een woordvoerder van discounter Action. „Maar we merken dat meer klanten ontevreden of gefrustreerd zijn. Dat is niet gericht tegen Action, maar tegen het gegeven dat weer afstand moet worden gehouden en de mondkapjes weer op moeten.”
Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl