Economie

KLM: netwerk Azië en Midden-Oosten bijna terug op oude niveau

Het netwerk van KLM in Azië en het Midden-Oosten is weer bijna terug op het niveau van voor de coronacrisis. De luchtvaartmaatschappij denkt dat nu steeds meer landen geleidelijk opengaan er voorzichtig herstel is van de vraag van klanten naar bestemmingen in Azië en het Midden-Oosten. Wel worden de bestemmingen als gevolg van de coronapandemie minder vaak aangevlogen en/of worden bestemmingen in een andere combinatie aangevlogen.

ANP
16 June 2021 11:47

KLM vliegt deze zomer naar zeventien bestemmingen in Azië. Dat waren er negentien in 2019. Het Chinese Xiamen is tijdelijk gesloten vanwege de coronapandemie, maar partner Xiamen Airlines vliegt wel op deze bestemming. Denpasar in Indonesië wordt aangevlogen zodra Bali weer opengaat, mogelijk later deze zomer. In de winter van 2021 wordt Phuket als bestemming toegevoegd. Het Thaise eiland zal vier keer per week worden aangevlogen.

In het Midden-Oosten gaat het om zeven bestemmingen, gelijk aan 2019. Het Saudische Riyad is een nieuwe bestemming die in de zomer twee keer per week wordt aangevlogen en vanaf de winter drie keer per week. Abu Dhabi is opgeschort, alhoewel KLM deze bestemming wel aanbiedt in codeshare met Etihad Airways. De verwachting is dat Abu Dhabi in de winter 2021 weer aangeboden wordt, waardoor het aantal bestemmingen dan stijgt naar acht.

Eerder deze maand zei KLM al dat ook het bestemmingennetwerk in Noord-Amerika weer vrijwel terug is op het niveau van 2019. Het totale aantal Noord-Amerikaanse bestemmingen voor de zomer bedraagt zestien.

„Het is positief dat ook het aantal bestemmingen naar het Midden-Oosten en Azië weer bijna op het oude niveau terug is. Klanten kunnen hierdoor als vanouds rekenen op het uitgebreide netwerk van KLM. Dit is een stap in de goede richting, maar we zijn er nog niet. Vaccinaties zijn de sleutel tot het herstel van de luchtvaart. Vervolgens is een internationaal geldend vaccinatiepaspoort van groot belang voor het herstel van de mobiliteit van onze klanten”, zegt KLM-topman Pieter Elbers.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer