DHL-moeder verwacht ook na 2020 wind mee van onlineshoppers
Deutsche Post DHL verwacht dat de winstgevendheid dit jaar en in 2022 verder zal toenemen. Vorig jaar boekte het concern zijn hoogste operationele winst ooit doordat mensen wegens de coronapandemie massaal online moesten shoppen.
Te midden van de crisis deden webwinkels goede zaken. Dat leverde het moederbedrijf van pakketbezorger DHL op jaarbasis een omzetstijging op van 5 procent tot 66,8 miljard euro, meldt de onderneming op basis van voorlopige cijfers. Daarop boekte Deutsche Post DHL een operationele winst (ebit) van ruim 4,8 miljard euro, tegenover 4,1 miljard een jaar eerder.
Het resultaat over 2020 ligt daarmee ver boven de verwachtingen van het bedrijf zelf, dat eerder rekende op een operationele winst van maximaal 4,4 miljard euro. De komende twee jaar zal dat resultaat alleen maar verder aandikken, zo is de verwachting.
Over de nettowinst maakte Deutsche Post DHL nog niets bekend. Het bedrijf rapporteert op 9 maart zijn volledige jaarcijfers.