Konmar verandert in prijsvechter
Het supermarktconcern Laurus heeft vrijdag definitief afscheid genomen van de grote ambities waarmee het de formule Konmar optuigde. Eigenaar Laurus wil de supermarkten ombouwen tot grote prijsvechters.
Alleen een uitgebreide service zal straks nog herinneren aan de grootste plannen waarmee Laurus bemiddelde consumenten wilde lokken.
De keten opent begin volgend jaar twee testwinkels, die zich moeten profileren met lage prijzen. Als de vernieuwde formule aanslaat, voert Laurus deze de komende jaren ook bij de andere Konmars in.
Daarmee heeft Laurus eindelijk een besluit genomen over de ingrijpende veranderingen bij Konmar. Het supermarktconcern wist al lange tijd dat er iets moest gebeuren, maar een echte wijziging bleef vooralsnog uit.
Laurus wil de komende tijd ook Edah en Super De Boer aanpakken. Super De Boer zal verder moderniseren en blijft een supermarkt waar service en een mooie presentatie voorop blijven staan. Daarbij wil Laurus een sterk accent leggen op huismerken.