Politiek

SGP zet sociale media in bij campagne voor het leven

Als het om moderne campagnetechnieken gaat, is de SGP volledig bij de tijd. Wie daar nog aan twijfelt, moet vanavond even naar Barneveld gaan, waar de partij op een regionale bijeenkomst de website stemvoorhetleven.nl lanceert.

10 February 2017 11:50Gewijzigd op 17 November 2020 00:41
Eén van de banners op de website stemvoorhetleven.nl, beeld Geerlof de Jong.
Eén van de banners op de website stemvoorhetleven.nl, beeld Geerlof de Jong.

Op deze site is een veelheid aan zogeheten banners te vinden: miniposters met daarop aan de rechterzijde het logo van de SGP en de oproep ”Stem voor het leven”, en aan de linkerzijde een foto en een ‘kreet’. Dat kan bijvoorbeeld een foto zijn van een bejaarde man in bed, met daarbij de zinsnede: ”Liefdevolle zorg tot het einde!”

Het bijzondere aan deze banners is dat je ze als sitebezoeker zelf kunt aanpassen door je eigen kreet te kiezen en je eigen foto in te voegen. Een gezin dat een kind heeft met het syndroom van Down kan bijvoorbeeld een gezinsfoto uploaden, met daarboven de woorden: ”Liefde telt geen chromosomen!”. Of de kreet: ”Samen kunnen we alles!”.

Vervolgens kun je deze banners met een eenvoudige druk op de knop delen op sociale media; naar wens op Twitter, Facebook, Instagram, of hoe dan ook.

Ziet u het al voor u? De SGP wel. Na de lancering vanavond door partijleider Van der Staaij en een tweetal mensen met het syndroom van Down, moet deze campagnebal –zo is het idee– als vanzelf verder gaan rollen. Liefst alle kanten op, ook naar niet-SGP’ers. Twitter, Facebook en Instagram het voort!

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer