Economie

Wakker Dier: Onjuist beeld in kipreclame

Wakker Dier stapt naar de Reclame Code Commissie (RCC) met een klacht over een advertentie van de organisatie van pluimveeslachterijen Nepluvi. In de advertentie wordt volgens de actiegroep een onjuist beeld gegeven van de Europese pluimveesector. De advertentie is onderdeel van een campagne die gefinancierd is door de EU.

Redactie economie
20 October 2020 10:38Gewijzigd op 16 November 2020 20:42
„Het beeld van de kippenstal dat Nepluvi in de advertentie gebruikt, is veel te rooskleurig over het leven van zo’n 90 procent van de vleeskuikens in de EU,” zegt Anne Hilhorst van Wakker Dier. beeld Unsplash
„Het beeld van de kippenstal dat Nepluvi in de advertentie gebruikt, is veel te rooskleurig over het leven van zo’n 90 procent van de vleeskuikens in de EU,” zegt Anne Hilhorst van Wakker Dier. beeld Unsplash

„Het beeld van de kippenstal dat Nepluvi in de advertentie gebruikt, is veel te rooskleurig over het leven van zo’n 90 procent van de vleeskuikens in de EU,” zegt Anne Hilhorst van Wakker Dier. Volgens Hilhorst hebben de kippen in een gemiddelde EU-stal geen strobalen, geen ramen, geen overdekte uitloop en zien zij nooit daglicht, terwijl dat in de advertentie wordt gesuggereerd.

De bewuste advertentie verscheen op 2 september in weekblad Privé.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer