Economie

Met hulp Ray-Ban wil Facebook slimme bril cool maken

Facebook werkt aan een slimme bril, maar wil daarmee niet alleen techliefhebbers aanspreken. Een samenwerking met brillenmerk Ray-Ban moet helpen om de slimme brillen, die dankzij een ingebouwde computer of een koppeling met een smartphone allerlei informatie aan de drager kunnen voorschotelen, cool te maken.

ANP/BLOOMBERG
17 September 2020 12:01Gewijzigd op 16 November 2020 20:23

De samenwerking tussen Facebook en Ray-Ban is één van de zaken die moet zorgen dat de slimme bril van Facebook geen flop wordt. Eerder kwam Google al met een slimme bril, de Google Glass, maar die brillen kregen kritiek omdat ze te lelijk waren. Ook waren er vanwege het feit dat er een camera in zat, vraagtekens over de privacy van mensen die met een drager van de brillen in aanraking kwamen. Dragers van de Google-bril werden op internet al snel omgedoopt tot ‘glassholes’, een samentrekking van de naam van de bril en het Engelse scheldwoord asshole.

Een versie van Google Glass voor de zakelijke markt bleef wel bestaan. Die wordt onder meer gebruikt in magazijnen, fabrieken en distributiecentra en helpen werknemers daar om zo efficiënt mogelijk hun weg te vinden.

Details over de bril van Facebook en Ray-Ban zijn nog niet bekend. De brillen moeten volgend jaar op de markt komen. Dan moet er ook meer duidelijk worden over wat de brillen allemaal kunnen en wat ze gaan kosten.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer