Economie

Veranderend consumentengedrag goed nieuws voor Zalando

Webwinkelbedrijf Zalando profiteert volop van het veranderende consumentengedrag als gevolg van de coronacrisis. Het van huis uit Duitse bedrijf rekent in het lopende kwartaal op een sterke groei van de brutowinst. Deze zal ook veel hoger uitvallen dan waar kenners in doorsnee rekening mee houden.

ANP
17 June 2020 18:20Gewijzigd op 16 November 2020 19:36

In een korte verklaring schetst Zalando de sterke drang van consumenten naar onlineshopping. Doordat veel fysieke winkels in Europa gesloten waren als maatregel tegen het coronavirus, namen steeds meer mensen hun toevlucht tot onlineshops. Daarbij krijgen de resultaten van het bedrijf naar eigen zeggen ook een boost door samenwerkingen met andere bedrijven, het zogeheten Zalando-partnerprogramma.

Kenners verwachten dat Zalando in het lopende kwartaal onder meer 16 procent omzetgroei laat zien, waarbij de aangepaste brutowinst uitkomt op 104 miljoen euro. Volgens Zalando zullen de daadwerkelijke resultaten in het kwartaal tot en met juni „aanzienlijk” beter zijn.

Zalando sprak begin mei nog de verwachting uit dat de verkopen via zijn platforms dit jaar met wel 20 procent kunnen stijgen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer