Economie

Openingszin in winkels valt slecht

Nederlanders ergeren zich aan de traditionele openingszin van winkelpersoneel. Een groet doet het beter dan „Kan ik u ergens mee helpen?”

Redactie economie
2 September 2004 09:48Gewijzigd op 14 November 2020 01:35

Dat blijkt uit een onderzoek van modevakblad Textilia onder 2000 consumenten.

Ruim de helft van het winkelende publiek stelt prijs op een groet. Vervolgens mag de standaardvraag achterwege blijven.

Vooral vrouwen (73 procent) hekelen deze verkooptechniek. Zij kijken liever en kiezen doelgericht. Heren daarentegen stellen hulp eerder op prijs.

Uit het onderzoek blijkt verder dat ouderen en inwoners van de grote steden de standaardvraag meer waarderen. Volgens de onderzoekers hebben verkopers in de grote steden vaak minder tijd om de klanten te helpen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer