Economie

Booking.com past website aan na kritiek ACM

Hotelreserveringssite Booking.com past zijn website aan na een tik op de vingers van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Door de aanpassingen is volgens de toezichthouder geen sprake meer van misleiding van consumenten. De ACM trad in de kwestie op met Europese consumententoezichthouders.

ANP
20 December 2019 11:39Gewijzigd op 16 November 2020 17:48

In totaal gaat het om acht aanpassingen. Zo moet Booking.com onder meer inzichtelijk maken hoe zoekresultaten tot stand komen. Ook moet duidelijk worden welke aanbieders betalen om hoger in de lijst met zoekresultaten terecht te komen. Verder gaat het om juiste informatie over beschikbaarheid van kamers, aanbiedingen en het onterecht presenteren van kortingen die geen kortingen zijn. Ook moet duidelijk onderscheid gemaakt worden tussen professionele en particuliere aanbieders.

Door de aanpassingen voorkomt Booking.com misleiding van consumenten. Daarmee neemt het bedrijf zijn verantwoordelijkheid, aldus de ACM. „Wij verwachten hetzelfde van andere platforms zodat er een eerlijk speelveld is van boekingssites. Dat is belangrijk voor het vertrouwen van consumenten in de digitale economie. Zij moeten op basis van duidelijke en eerlijke informatie online hun keus kunnen maken”, zo klinkt het.

Booking.com gaat zijn website voor heel Europa aanpassen. Het bedrijf heeft toegezegd daar op 16 juni volgend jaar klaar mee te zijn.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer