L’Oréal blijft flink groeien in Azië
L’Oréal houdt de vaart erin. Het afgelopen kwartaal boekte de cosmeticagigant opnieuw solide groeicijfers. Vooral in Azië gingen de zaken goed, ondanks de straatprotesten in Hongkong.
In Hongkong hebben veel winkels hun deuren gesloten vanwege de onrust. Meerdere makers van luxe artikelen en retailers hebben daar last van. Bij L’Oréal maakten sterke prestaties in andere Aziatische landen de situatie meer dan goed. Onder meer in China zelf liepen de verkopen stevig op.
De kwartaalopbrengsten dikten met 11 procent aan tot 7,2 miljard euro. Gecorrigeerd voor zaken als overnames en wisselkoersen, zaten de opbrengsten op jaarbasis met bijna 8 procent in de lift. Daarmee deed het concern het beter dan analisten in doorsnee hadden voorzien. Ook kwam de groei hoger uit dan in het tweede kwartaal.
In de Verenigde Staten liepen de verkopen wel terug. Volgens topman Jean-Paul Agon is daar aan het boomen van de verkopen van make-up een einde gekomen en hij verwacht geen verbetering meer in de rest van het jaar. L’Oréal profiteerde hier eerder nog sterk van promotie via vloggers op YouTube en sociale media.