Ahold Delhaize opent ’lab’ voor prijskaartjes
Supermarktconcern Ahold Delhaize zet een nieuw ‘laboratorium’ op om nieuwe technologische foefjes voor in de supermarkten te ontwikkelen. Het moederbedrijf van Albert Heijn gaat daarvoor intensiever samenwerken met de Chinese leverancier van elektronische prijskaartjes Hanshow Technology.
Ahold Delhaize wil nog dit jaar honderd van zijn Albert Heijn-winkels hebben uitgerust met elektronische prijskaartjes. Die bieden volgens het concern allerlei nieuwe technologische mogelijkheden. Daarbij valt onder meer te denken aan betalen met de mobiel en automatische afprijzingen van versproducten als die hun uiterste houdbaarheidsdatum naderen. Samen met Hanshow onderzoekt het concern nu de mogelijkheden in een gezamenlijk ‘innovatielab’.
Hanshow levert sinds vorig jaar al elektronische prijskaartjes voor vestigingen van Delhaize in België en Albert Heijn in Nederland. Als onderdeel van de nieuwe samenwerking nemen voortaan alle Europese ketens van Ahold Delhaize elektronische kaartjes van Hanshow af. Dat laatste bedrijf verhuist bovendien zijn Europese hoofdkantoor naar de regio rond Amsterdam.