Economie

„Milieu– en financiële schade door FNV–flessenactie

De actie ’flessenpost’ van FNV Bondgenoten bij Albert Heijn veroorzaakt niet alleen financiële schade voor de frisdrankfabrikanten en brouwerijen, maar belast ook het milieu extra. Dat stelden de Vereniging van de Nederlandse Frisdranken Industrie (NFI) en het Centraal Brouwerij Kantoor maandag. Beide brancheorganisaties overwegen juridische stappen om de actie te voorkomen.

ANP
16 August 2004 15:13Gewijzigd op 14 November 2020 01:31

De FNV–bond roept klanten van Albert Heijn op om vanaf woensdag in teruggebrachte lege flessen euromuntjes te stoppen om duidelijk te maken dat uitzendkrachten in de AH–distributiecentra beter betaald moeten krijgen. De NFI heeft berekend dat wekelijks een miljoen statiegeldflessen onnodig worden vernietigd, als 10 procent van alle consumenten in Nederland aan de actie gehoor geeft.

FNV–bestuurder H. Westerhof neemt de argumenten van de brancheorganisaties niet serieus. „De fabrikanten gooien zelf de flessen weg, wij doen dat niet”, zei hij. Hij is ook niet onder de indruk van de dreigende schadeclaim. „Ik maak me daarover niet al te veel zorgen.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer