Economie

Marketingreus Publicis doet miljardenovername

De Franse marketingreus Publicis koopt branchegenoot Epsilon voor zo’n 4 miljard dollar. Met het inlijven van Epsilon, dat nu nog eigendom is van Alliance Data Systems, wil het bedrijf zijn positie versterken in online reclame.

ANP/BLOOMBERG
15 April 2019 00:32Gewijzigd op 16 November 2020 15:46

Publicis is naast de branchegenoten WPP en Omnicom van oudsher een van de grootste spelers in de reclamewereld. De laatste tijd is de positie van die bedrijven verzwakt met de verschuiving naar meer onlinereclame. Ze verliezen steeds meer terrein aan consultancybedrijven en internetreuzen als Google en Facebook.

„Met de overname van Epsilon haalt Publicis de nodige technologische kennis, expertise en talent in huis om ons aanbod aan te vullen”, licht topman Arthur Sadoun toe. Beleggers reageerden eerder niet enthousiast op geruchten over de interesse in Epsilon, vanwege twijfels of Publicis zo’n grote overname tot een goed einde kan brengen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer