Economie

Unilever: vooral groei in opkomende markten

Consumentengoederenmaker Unilever verwacht in een aantal opkomende markten meer groei te kunnen behalen dan in heel West-Europa. Die groei moet uit landen als Bangladesh, Myanmar en Pakistan komen, zei financieel directeur Graeme Pitkethly tijdens een conferentie in Florida.

ANP/BLOOMBERG
21 February 2019 16:51Gewijzigd op 16 November 2020 15:21

De stijgende welvaart in opkomende economieën zorgen voor de nodige groeikansen voor Unilever. Ook de groei van de bevolking en de trek naar de stad maken het makkelijker om meer mensen te bereiken. Pitkethly noemt de opkomende markten dan ook „de groeimotor” van zijn bedrijf.

Unilever haalt al zo’n 60 procent van de omzet uit opkomende markten. Het bedrijf groeide daar de afgelopen vijf jaar gemiddeld met 6 procent per jaar, terwijl dat groeipercentage wereldwijd maar 3,5 procent bedroeg.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer