Economie

Rémy Cointreau boert goed in VS en Azië

Rémy Cointreau ligt op koers voor zijn jaardoelstellingen. De verkopen van de Franse drankfabrikant trokken in de afgelopen negen maanden van het gebroken boekjaar met 6,7 procent aan tot 919 miljoen euro. Dat kwam vooral door goede verkopen in Azië en de Verenigde Staten.

ANP/BLOOMBERG
22 January 2019 08:08Gewijzigd op 16 November 2020 15:07

Vooral de eigen merken deden het goed, en dan met name het vlaggenschip, de duurdere cognacsoorten van House of Rémy Martin. Daarvan steeg de omzet met 11,5 procent. De likeuren deden het met een stijging van 0,9 procent beduidend minder goed, al viel het door promotiecampagnes nog mee. De samenwerkingsmerken hadden het opnieuw lastig en leverden 13,2 procent minder op. Eerder koos het bedrijf er al voor meer in te zetten op eigen merken.

Rémy Cointreau bevestigde zijn eerder afgegeven verwachtingen voor het hele boekjaar.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer