Binnenland

YouTubekanaal StukTV in handen van De Mol

Mediabedrijf Talpa Network heeft vanaf donderdag het YouTubekanaal StukTV in handen. Volgens het bedrijf van John de Mol is het voor het eerst dat een mediabedrijf in Nederland een YouTubekanaal overneemt. Het is niet bekend wat Talpa voor het videokanaal betaalt.

ANP
31 October 2018 21:05Gewijzigd op 16 November 2020 14:31Leestijd 1 minuut

StukTV, dat zes jaar geleden is opgericht door Giel de Winter, Stefan Jurriens en Thomas van der Vlugt, heeft meer dan 1,9 miljoen abonnees en meer dan 700 miljoen views. Het wordt toegevoegd aan het onderdeel Social van Talpa, dat met StukTV vooral jongeren wil bereiken. De Winter treedt als Creative Director toe tot het managementteam van Social.

„Zij spreken een doelgroep aan die via traditionele media heel moeilijk te bereiken is en wat ze maken is geweldig. Ik ben fan”, zegt De Mol over de drie oprichters. „Met de overname van StukTV maken wij een statement: wij willen ook in het online social domein, het Nederlandse mediabedrijf worden.”

RTL was ook in gesprek met StukTV, maar vond de prijs te hoog. RTL wenst StukTV het allerbeste bij Talpa en zet de kaarten op de eigen merken die „het grootste online entertainment netwerk van Nederland” vormen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer