RTL sluit deal met de Persgroep
Mediabedrijven de Persgroep, uitgever van onder meer AD, de Volkskrant en Trouw, en RTL Nederland gaan samenwerken. Ze sloten onder meer een overeenkomst op het gebied van advertentieverkoop en producties in opdracht (branded content). Het contract met een looptijd van drie jaar werd donderdag ondertekend.
De partijen zeggen onder meer samen content te gaan ontwikkelen en delen. Verder wordt naar samenwerkingsverbanden gezocht voor „creatieve branded content” met merken. Advertenties op internet van beide bedrijven zullen door de Persgroep worden verkocht en de videoadvertenties door RTL.
Het bericht over de samenwerking volgt een week nadat RTL een soortgelijke overeenkomst sloot met radiostation Qmusic, onderdeel van de Persgroep. RTL, Qmusic, AD en de regiotitels van de Persgroep gaan in deze nieuwe alliantie „bouwen aan verschillende domeinen”, aldus de verklaring. De samenwerking start met de uitbouw van Wonen en Zakelijk. Andere domeinen volgen.
Financiële details over de samenwerking werden niet gegeven.