Economie

Toeslag houdt reizigers weg bij NS-balie

Minder treinreizigers maken gebruik van het loket sinds de Nederlandse Spoorwegen op 1 juni de balietoeslag hebben ingevoerd.

ANP
2 July 2004 08:40Gewijzigd op 14 November 2020 01:22

Klanten moeten 50 cent extra betalen als ze aan het loket een enkeltje of een retourtje kopen. Het is de bedoeling dat ze vaker gebruikmaken van de automaat.

Voor de invoering van de toeslag werd 63 procent van de kaartjes verkocht bij de automaat. Nu is dat percentage gestegen tot 72. De NS verkoopt de rest aan de balie. „Een goed begin”, zei een woordvoerster van de spoorwegen donderdag. De vervoerder verwacht dat steeds meer mensen het loket mijden.

De maatregel is volgens de NS nodig om meer service te kunnen verlenen. Het verkooppersoneel was te veel tijd kwijt aan het verkopen van eenvoudige kaartjes. Ze kwamen nauwelijks toe aan het beantwoorden van vragen van reizigers, aldus de NS.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer