Economie

Sanoma verbetert winstgevendheid in Nederland

Het Finse mediabedrijf Sanoma, in Nederland eigenaar van onder meer nieuwswebsite Nu.nl en tijdschriften als Libelle en Donald Duck, is het jaar naar eigen zeggen goed begonnen. De winstgevendheid in Nederland ging licht omhoog en de oplagecijfers in zowel Nederland als Finland bleven stabiel.

ANP
27 April 2018 08:15Gewijzigd op 16 November 2020 13:10

Het operationele resultaat in Nederland kwam uit op 15 miljoen euro, tegen 14 miljoen euro in het eerste kwartaal van vorig jaar. De omzet liep wel met zo’n 6 procent terug tot 96 miljoen euro. Die daling komt onder meer doordat Sanoma vorig jaar vergelijkingswebsite Kieskeurig.nl heeft verkocht aan het Haarlemse tech-mediahuis Reshift. Sanoma is al een tijdje bezig met het herzien van zijn hele mediaportfolio.

Concernbreed was overigens wel sprake van rode cijfers, maar het verlies was wel heel wat kleiner dan een jaar terug. Er werd nog ruim 5 miljoen euro verlies geleden, waar het een jaar geleden nog om 420 miljoen euro ging.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer