Binnenland

Kandidaten ‘Gouden Windei’ passen product aan

Drie kandidaten voor het ‘Gouden Windei’, de onderscheiding voor het meest misleidende voedselproduct, passen hun producten aan. Zo verandert Albert Heijn de naam van zijn ‘Muesli vezelrijk’ omdat daar van alle Muesli’s van de supermarktketen de minste vezels inzitten, meldt voedselwaakhond foodwatch.

ANP
29 November 2017 10:27Gewijzigd op 16 November 2020 12:05

Unilever gaat het suikergehalte in haar Conimex Ketjap manis gold halveren. Conimex sleepte de nominatie in de wacht omdat de ketjap volgens de consumentenorganisatie „gewoon schenkstroop met ketjapsmaak” is. Het product bevat 70 gram suiker per 100 milliliter. Daarnaast heeft fabrikant Innocent de naam van het drankje ‘Superjuice Framboos & kers’ aangepast. Er zit minder dan 10 procent framboos en kers in.

Alle drie de producten werden vorige week gekandideerd voor de lopende verkiezing van de ‘prijs’ van foodwatch. Het Gouden Windei wordt dit jaar voor de achtste keer toegekend. De organisatie hoopt ermee te bereiken dat de overheid strengere regels maakt voor bedrijven die voedsel maken en verkopen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer