Unilever koopt cosmeticabedrijf Korea
Unilever neemt voor bijna 2,3 miljard euro het Zuid-Koreaanse Carver Korea over. Het cosmeticabedrijf wordt gekocht van investeerder Bain Capital en zakenbank Goldman Sachs.
Bain en Goldman Sachs namen in juli vorig jaar een meerderheidsbelang in Carver Korea, dat circa duizend verschillende cosmeticaproducten levert in Zuid-Korea, China en de Verenigde Staten onder het merk AHC. Het gaat onder meer om make-up en huidverzorgingsproducten.
In Zuid-Koreaanse zakenmedia werd al gemeld dat de verkoop rond zou zijn. Unilever krijgt 100 procent van Carver Korea in handen.
Het in 1999 opgerichte Carver Korea heeft in de afgelopen jaren sterke groei laten zien. Vorig jaar boekte het bedrijf een bedrijfsresultaat van 137 miljoen euro op een omzet van 321 miljoen euro. De verkoop moet nog worden goedgekeurd door de relevante autoriteiten.
Volgens Unilever versterkt de overname van Carver Korea de positie van het bedrijf in het noordelijke deel van Azië, de grootste markt voor huidverzorgingsproducten ter wereld. Bain liet weten dat Unilever een sterke partner is om Carver Korea te helpen bij zijn volgende fase van groei en ontwikkeling.