Lagere omzetgroei Nestlé door late paasdagen
De Zwitserse voedingsmiddelengigant Nestlé heeft zijn omzet met het laagste tempo zien groeien in tien jaar. Het grootste voedingsmiddelenconcern ter wereld zag door de late paasdagen van dit jaar zijn belangrijke inkomsten uit paaseitjes en andere paasartikelen doorschuiven naar het tweede kwartaal.
De omzet van de branchegenoot van het Brits-Nederlandse Unilever groeide op eigen kracht met 2,3 procent. Nestlé profiteerde daarbij van een prijsverhoging van zijn Nescafé-koffie in Europa en aantrekkende verkopen in Azië. De totale omzet groeide met 0,4 procent tot 21 miljard franc (19,6 miljard euro).
Nestlé bevestigde zijn vooruitzichten voor het hele jaar. Mark Schneider probeert in zijn eerste jaar als topman van het bedrijf de omzetgroei aan te zwengelen. Daarbij wordt hij geconfronteerd met lagere consumptie, waardoor het moeilijker is om prijzen te verhogen.