Economie

Wal-Mart zet verdere stappen online

De missie van de Amerikaanse winkelketen Wal-Mart om ook een webwinkelreus te worden, is in een stroomversnelling geraakt. Voor het derde kwartaal op rij wist Wal-Mart afgelopen maanden de onlineverkopen te versnellen, geholpen door de eerder overname van Jet.com

ANP/BLOOMBERG
21 February 2017 13:32Gewijzigd op 16 November 2020 09:51

Wal-Mart wist met zijn resultaten in het belangrijke feestdagenseizoen de gemiddelde verwachting van analisten te overtreffen. De onlineverkopen vielen in de drie maanden tot en met januari 29 procent hoger uit in vergelijking met een jaar eerder. In de fysieke winkels steeg de omzet met gemiddeld 1,8 procent. Ook dit was beter dan verwacht.

Wal-Mart is er alles aan gelegen marktaandeel van het online dominante Amazon af te snoepen. Naast Jet.com nam het bedrijf daarom ook onlinebedrijven als ShoeBuy.com en Moosejaw over.

Het bedrijf zag de totale omzet in het vierde kwartaal op basis van gelijke wisselkoersen 3 procent hoger uitvallen op 133,6 miljard dollar. De operationele winst bij constante wisselkoersen daalde 3,4 procent tot 6,4 miljard dollar.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer