Muis en toetsenbord moeten het ontgelden bij webwoede
Vijf minuten gewacht en de gevraagde internetpagina is nog steeds niet geladen? Of de helpknop geeft helemaal geen hulp? Voor ruim de helft van de internetgebruikers zijn dit redenen om minstens één keer per week buiten zinnen te raken.
Volgens een onderzoek dat de Britse omroep BBC donderdag naar buiten bracht, moeten muizen en toetsenborden het daarbij nogal eens ontgelden. Bij 7 procent van de ondervraagde websurfers zijn de apparaten niet veilig na een teleurstellende internetervaring. Een gefrustreerde IT’er gaf zelfs toe zijn laptop van ruim 4000 euro aan gruzelementen te hebben gegooid.
Maar ook collega’s zijn niet altijd veilig. Als een van hen door het lint gaat als zijn computer weer eens vastloopt, is het wellicht het beste de ruimte te verlaten. Want 2 procent is zelfs wel eens uit frustratie een collega aangevlogen.
Maar ook wraak op het internetbedrijf blijkt een goede remedie. Zo bestelde een consument die via internet een tv had gekocht maar hem niet kreeg afgeleverd, voor 500.000 euro spullen bij het desbetreffende bedrijf, met een valse creditcard.
Overigens worden de meeste mensen niet echt kwaad als zij tegen problemen oplopen bij het internetten. De helft zet zijn computer gewoon uit. Een op de tien barst dagelijks in woede uit.