Bavaria zet stap op Amerikaanse markt
Bavaria versterkt zijn positie op de Amerikaanse biermarkt met de overname van Latis Imports, een importeur van Belgisch speciaalbier. Dat maakte de bierbrouwer vrijdag bekend. Financiële details werden niet vermeld.
Bavaria nam eerder dit jaar al het Belgische Palm over. Latis Imports verkoopt de speciaalbieren van die brouwerij in de Verenigde Staten, waaronder Palm zelf, Rodenbach en Steenbrugge. Daar komen straks merken uit het aanbod van Bavaria bij, zoals Hollandia en Claro.
Via Latis Imports krijgt Bavaria een „substantiële lokale aanwezigheid” in de VS, dat het als een zeer belangrijke markt beschouwt. „Na de acquisitie van Palm is dit een natuurlijke stap voor verdere, wereldwijde uitbreiding”, aldus commercieel directeur Peer Swinkels van het Brabantse familiebedrijf.
Bavaria verzekerde zich eerder dit jaar al van een betere toegang tot de Britse markt. Het bedrijf sloot een samenwerkingsovereenkomst met branchegenoot Molson Coors over de verkoop, distributie en marketing van zijn bieren in het Verenigd Koninkrijk.
De buitenlandse groeiambities komen ook tot uitdrukking in de nieuwe reclamecampagne van Bavaria. De brouwer heeft onlangs na ruim dertig jaar afscheid genomen van de beroemde slagzin ‘Zo. Nu eerst een Bavaria’. Het nieuwe ‘Welcome to the Family’ moet ook een internationaal publiek aanspreken.