Nieuwe topman voor Persgroep Nederland
Topman Frits Campagne (60) van de Persgroep Nederland doet een stapje terug. Hij blijft aan als voorzitter van de raad van bestuur, maar draagt de dagelijkse leiding over het mediabedrijf over aan huidig commercieel directeur Erik Roddenhof (44). Die treedt per 1 januari 2017 ook toe tot de raad van bestuur.
Het besluit om de raad van bestuur uit te breiden is mede ingegeven door de flinke groei van de onderneming. In anderhalf jaar tijd is de Nederlandse tak van de Persgroep twee keer zo groot geworden, vooral dankzij de overname van de uitgever van regionale kranten Wegener. „Onze schaalgrootte behoeft nu een breder topmanagement”, zei topman Christian Van Thillo van de Persgroep donderdag.
Roddenhof werkt nu vier jaar bij de Persgroep Nederland, waar naast de Wegener-bladen ook onder meer het AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool en radiozender Qmusic onder vallen. Daarvoor werkte hij onder meer bij energiemaatschappij Nuon en bij telecombedrijf KPN.
Behalve Roddenhof en Campagne maakt ook Piet Vroman deel uit van de raad van bestuur. Hij is financieel directeur van het Belgische moederbedrijf.