Bezorgdienst UPS profiteert van onlineshopper
Pakketbezorger UPS profiteerde afgelopen kwartaal opnieuw van de groeiende populariteit van onlineshoppen in de Verenigde Staten. Ook buiten de thuismarkt ging het goed met het concern. Het operationele resultaat van de internationale activiteiten van UPS kwam meer dan een tiende hoger uit dan een jaar eerder.
De bezorgreus meldde vrijdag een nettowinst van bijna 1,3 miljard dollar, ruim 3 procent meer dan in het tweede kwartaal vorig jaar. De omzet lag een kleine 4 procent hoger op 14,6 miljard dollar.
UPS heeft recent diverse maatregelen genomen om de winstmarge per pakketje op te voeren. Dat doet het bedrijf onder meer door bestellingen in bepaalde gevallen niet bij mensen thuis af te leveren, maar bijvoorbeeld bij centraal gelegen buurtwinkels waar mensen hun pakket kunnen afhalen.
De dure dollar zette afgelopen kwartaal nog wel een rem op de groei van de inkomsten uit internationale pakketdiensten. Daarbij kreeg UPS minder geld binnen aan brandstoftoeslagen vanwege de lage olieprijzen.