Ook logo’s Ahold en Delhaize smelten samen
Iets meer dan een jaar na het bekendmaken van de fusieplannen van Ahold en Delhaize is met het samenvoegen van de logo’s van de twee supermarktbedrijven de samensmelting voltooid. De kroon van het koninklijke Ahold uit Zaandam is in het nieuwe beeldmerk gezet op het hoofd van de leeuw van het Belgische Delhaize.
Op de maandag dat ook de beursnotering van de twee bedrijven samenging was de site van Ahold uit de lucht. Wel werd doorgelinkt naar de nieuwe gezamenlijke site, waarin het Ahold-blauw en het rood van Delhaize plaats hebben gemaakt voor groen.
De site van Delhaize werkte overigens nog wel en op de homepage werd niet gerept over de fusie. Dat heeft ermee te maken dat Delhaize ook de naam is van de belangrijkste Belgische supermarktketen, waar Ahold in eigen land Albert Heijn als vlaggenschip heeft.
Ahold Delhaize maakt op 17 november voor het eerst kwartaalresultaten van het fusiebedrijf bekend. Voor die tijd worden op 25 augustus nog de resultaten van de eerste helft van 2016 gepubliceerd, maar die gaan nog over de losse bedrijven omdat de fusie was afgerond na het einde van de verslagperiode.