Economie

Barbie stuwt resultaten Mattel

De Amerikaanse speelgoedfabrikant Mattel heeft in het afgelopen kwartaal de omzet uit de verkoop van Barbie-poppen zien toenemen. Daardoor viel het verlies van de onderneming lager uit dan waar analisten gemiddeld vanuit gingen.

ANP/BLOOMBERG
21 July 2016 07:25Gewijzigd op 16 November 2020 05:12

Mattel zag zijn omzet met 3,1 procent dalen tot 957 miljoen dollar (868 miljoen euro). Onder de streep resteerde een verlies van 2 dollarcent per aandeel. Hier werd door kenners op gemiddeld 5 dollarcent verlies per aandeel gerekend. De omzet uit de wereldwijde verkoop van Barbies steeg met 23 procent.

Mattel profiteert meer en meer van het onlangs ingezette actieplan om de resultaten te verbeteren. Een van de speerpunten daarbij is om Barbie, het belangrijkste product van Mattel, weer te laten floreren ondanks de stevige concurrentie van poppen van bijvoorbeeld Disney’s Frozen of Princess.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer