Campagne ’Nederland gaat biologisch’ van start
Met het aansnijden van een reusachtige biologische taart ging woensdag op het Damrak in Amsterdam de campagne ’Nederland gaat biologisch’ van start. Met de actie hopen dertig verschillende maatschappelijke organisaties de verkoop van biologische producten te stimuleren.
Stichting Natuur en Milieu beet het spits af in de campagne met het uitdelen van biologische taart aan toevallige passanten op het Damrak. Directeur A. van den Biggelaar legde uit waarom de organisaties de campagne nu voeren. „In 2001 hebben verschillende instantieS uitgesproken dat de Nederlanders in 2004 voor 5 procent biologische producten zouden consumeren. De realiteit is dat we pas op 1,6 procent zitten."
Van den Biggelaar hoopt met deze campagne de eko–consumptie op te schroeven en hij staat niet alleen. Organisaties als Natuurmonumenten, Wakker Dier, Dierenbescherming en zo nog dertig anderen roepen de aankomende weken hun achterban op meer biologische producten te kopen. Wanneer drie miljoen leden voor 2 euro 50 extra per week biologisch kopen, verdubbelt de biologische landbouw, aldus Natuur en Milieu.