Stevige omzetgroei voor Hudson’s Bay
TORONTO (ANP). De Canadese warenhuisketen Hudson’s Bay (HBC) heeft in het eerste kwartaal een flink hogere omzet in de boeken gezet. Het bedrijf profiteerde onder meer van uitbreiding in Europa en de overname van onlineretailer Gilt.
De omzet kwam in de verslagperiode, die eind april eindigde, ruim 59 procent hoger uit dan een jaar eerder op 3,3 miljard Canadese dollar (circa 2,3 miljard euro). Een kwart van de opbrengsten kwam daarbij uit Europa. Onder de streep stond echter een hoger nettoverlies dan een jaar terug, van 97 miljoen Canadese dollar. Dat kwam onder meer door kosten voor herstructureringen en hogere huurkosten.
Onlangs bleek dat HBC fors gaat uitbreiden in Europa en ook Nederland daarbij niet overslaat. De firma wil in de komende twee jaar alleen al in Nederland twintig vestigingen openen, vooral in oude V&D-panden. Het concern introduceert warenhuisconcepten Hudson’s Bay en Saks OFF 5TH.