Naar Zweden? Gratis Opel? Autofabrikant maakt jacht op klant
APELDOORN. Hoe krijg je nieuwe klanten in een automarkt waarin steeds meer (groene) concurrenten opduiken? Volvo hangt een reisje naar Zweden voor de neus, Opel zet zichzelf op het boodschappenlijstje.
Bij het maken van een proefrit in een Volvo –uiteraard uitgevoerd bij een officiële dealer– maak je sinds deze week kans op een „fantastische reis naar Zweden”, zo klinkt het van de Zweedse autofabrikant. Geen fan van Nederland, maar fan van Zweden moet je zijn. Alles bedoeld om klanten maar in de auto te krijgen.
Opel gooit het, in samenwerking met leasebedrijf LeasePlan, over een heel andere boeg. De duitse autofabrikant zet zichzelf letterlijk op het boodschappenlijstje van klanten van Albert Heijn, liet het bedrijf donderdag weten. Volgens LeasePlan zullen in 900 AH-filialen plekken te vinden zijn waar particulieren informatie kunnen krijgen over private lease en de daarbij behorende Opel.
Als je bewust ”Opel” op je boodschappenlijstje hebt staan, maak je volgende week ook nog kans op een gratis Opel Karl. Opel zet ook nog eens bij 200 filialen van de grootgrutter een demoauto op de stoep.