Nét even wat anders, dat is wat Sorella wil bieden
OUD-BEIJERLAND. Ze halen het van ver, de zussen Annemarie Koops en Martina Mourits. De kinderkleding op hun webshop Sorella –Italiaans voor zus– komt onder meer uit Spanje en Groot-Brittannië. Waarom? Omdat ze nét even wat anders willen bieden. En volgens Annemarie lukt dat heel aardig.
„Het is best een zoektocht geweest op internet, om de juiste kledingstijl te vinden. Met het merk Newness hebben we een collectie die onderscheidend is en die we zelf mooi vinden. Deze lijn loopt ook goed op het moment.
Omdat mijn man binnenvaartschipper is en ik eveneens aan boord leef, kan ik geen pakketten versturen of retourzendingen afhandelen. Dat doet Martina vanaf de wal. Bij haar thuis in Oud-Beijerland staat de kleding opgeslagen. In het weekeinde geven we regelmatig party’s of staan we op verkopingen. Maar de meeste omzet realiseren we via de webshop.
Op 1 januari 2014 zijn we gestart. Achteraf gezien een vervelende datum, omdat het in januari altijd uitverkoop is. Dat was dus niet zo handig. Toch lukt het ons nu heel aardig om quitte te spelen. De omzet van 2015 lag 50 procent hoger dan in het eerste jaar. Nu we geen investeringen meer hoeven te doen, kunnen we het verdiende geld inzetten voor het inkopen van mooie kleding.
Overigens moet die niet te duur zijn. We richten ons op betaalbare kinderkleding, maar nogmaals: het moet er wel nét iets anders uitzien. Anders lijken kinderen straks qua kleding allemaal op elkaar. Daarom proberen wij met producten uit onder meer Spanje of Groot-Brittannië iets extra’s te brengen.
De inkoop doen we allemaal via internet. Met de vertaalfunctie van Google gaat dat prima. Mensen hebben het weleens over een risico, maar je moet lef hebben.
We richten ons op reformatorische gezinnen met jonge kinderen. Bij ons vind je dus jurken en rokken voor de meiden en nette broeken voor de jongens. Zowel mijn zus en haar man als wij hebben kinderen in deze leeftijd. En we hebben nogal wat neefjes en nichtjes, die allemaal één of meer keren op de website te vinden zijn als ‘model’.
De foto’s zijn door een professionele fotograaf gemaakt. Dat is een kennis van ons die een aanbod deed om de beelden te verzorgen. Daar hebben we nog altijd geen spijt van, omdat het de website een mooie en professionele uitstraling geeft. Op de site, maar ook op Marktplaats, Facebook en Instagram is de eerste indruk belangrijk. Zaken als de algemene voorwaarden moeten eveneens in orde zijn. Gelukkig helpt de man van Martina hierbij, die heeft daar de nodige zakelijke ervaring mee.
Op zondag is de website dicht. Dat is een handmatige actie, dus het tijdstip is afhankelijk van het moment waarop ik naar bed ga. De ene keer is dat om 23.00 uur, de andere keer een halfuur eerder of later. Martina activeert de website elke maandagmorgen weer. Ja, het is een principekwestie voor ons. Niet direct om anderen te beschermen, maar vooral om onszelf niet in verleiding te brengen om op zondagavond even snel te kijken of er nog bestellingen zijn binnengekomen.
Ontevreden klanten hebben we nog niet veel gehad. Natuurlijk komt er weleens iets terug, zoals een jurkje dat net iets anders valt dan verwacht. Dat hoort erbij.
Het mooiste is als je merkt dat klanten bij je terugkomen. Een tijdje geleden was er iemand die voor de vierde maand op rij een bestelling plaatste. Toen ik die binnen zag komen, dacht ik: „Hé, daar is ze weer.” Dan weet je het: je klant is tevreden en waardeert je product.”
serie Webwinkelier
Eigenaars van webshops hebben het drukker dan ooit. Wie zijn ze en hoe werken ze, de mensen achter al die shops en shopjes op het wereldwijde web? Vandaag portret 6.
Wie: Annemarie Koops (26) en Martina Mourits (27)
Webshop: sorellakinderkleding.nl
Actief sinds: 1 januari 2014
Uitspraak: „Het zou jammer zijn als kinderen er allemaal hetzelfde uitzien.”