Binnenland

ConsumentenClaim met 7500 klachten naar NS

AMSTERDAM (ANP). Bij de Nederlandse Spoorwegen is donderdag een brief van ConsumentenClaim op de mat gevallen. Met deze brief wil de claimorganisatie namens reizigers aangeven dat er een oplossing moet komen voor de overvolle treinen van de NS. Inmiddels hebben ruim 7500 reizigers een klacht ingediend.

10 December 2015 11:44Gewijzigd op 15 November 2020 23:57

In de brief wordt uiteengezet welke klachten ConsumentenClaim heeft gekregen van reizigers. Zo maken ze zich zorgen over veiligheid tijdens drukte in de trein en zijn ze het zat om vaak te moeten staan tijdens de spits.

De NS heeft volgens ConsumentenClaim een zogeheten inspanningsverplichting om zo veel mogelijk reizigers een zitplaats aan te bieden.

Om een oplossing te vinden voor de overvolle treinen zou ConsumentenClaim graag met de NS om de tafel willen gaan zitten. Mocht het spoorbedrijf dat niet willen, dan stapt de organisatie naar de rechter voor een schadeclaim.

Reizigersorganisatie Rover denkt dat de brief weinig kans heeft op succes. „We denken dat er niks uitkomt. Het is even afwachten met welke plannen de NS komt voor de kerst, maar als de rechter moet beslissen heeft massaal claimen weinig kans. Dat moet toch persoonlijk.”

De NS heeft de brief ontvangen en gaat ernaar kijken. „We zetten alles op alles om de drukte in treinen waar mogelijk te verminderen. We gaan een gesprek met ConsumentenClaim ook zeker niet uit de weg. Hun signaal is begrijpelijk.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer