Economie

Ziggo blijft klanten kwijtraken

UTRECHT (ANP). Ziggo heeft afgelopen kwartaal opnieuw klanten verloren, hoewel minder dan in de voorgaande periode. Dat komt mede door een prijsverhoging die per 1 juli werd doorgevoerd voor klanten van UPC, de branchegenoot waarmee het bedrijf na de overname door Liberty Global vorig jaar fuseerde.

6 November 2015 09:12Gewijzigd op 15 November 2020 23:07

Ziggo telde eind september een kleine 9,78 miljoen abonnees. Dat zijn er per saldo 18.000 minder dan een kwartaal eerder. In de drie maanden voor de genoemde tariefsverhoging raakte Ziggo door de hevige concurrentie op de Nederlandse markt 87.000 klanten kwijt.

De Nederlandse tak van Liberty Global liep daarmee flink uit de pas met zusterbedrijven elders in Europa. Landen als Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België waren samen goed voor het leeuwendeel van de klantengroei van het van oorsprong Amerikaanse bedrijf, dat er per saldo 320.000 abonnees bijkreeg.

Liberty Global rapporteerde vrijdag voor het derde kwartaal een omzet van in totaal 4,6 miljard dollar (4,2 miljard euro), wat op vergelijkbare basis neerkomt op een groei van 3,7 procent. In Nederland was sprake van een omzetdaling van 2,1 procent, hoewel de gemiddelde opbrengsten per abonnee iets toenamen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer