Prijsvechters rukken op in winkelcentra
De grote, goedkopere winkelketens rukken de komende tijd verder op in de Europese winkelcentra.
Dat verwacht topman Maarten Hulshoff van vastgoedbelegger Rodamco Europe. „De consument blijft kritisch met zijn geld omgaan en daarmee blijft er een markt voor deze winkels”, stelde hij dinsdag bij de presentatie van de jaarcijfers.
Eind 2003 kwamen zes van de vijftien grootste huurders volgens Hulshoff uit de categorie prijsvechter. Rodamco Europe hanteert een ruim begrip voor het fenomeen prijsvechter. Onder meer de kledingketens H&M en Zara vallen daaronder, maar ook drogist Kruidvat en de winkels van Blokker rekent Rodamco daarbij.
„Het zijn ketens die drie zaken goed op orde hebben. Ze verkopen spullen tegen een scherpe prijs, ze volgens de trends op de voet en zorgen voor een sterke logistiek”, aldus Hulshoff. In alle markten ziet Rodamco internationale ketens die aan die voorwaarden voldoen.