Economie

Telecombedrijven doen te weinig tegen ’slamming’

Telecombedrijven doen nog steeds te weinig om te voorkomen dat bellers ongewild van telefonieaanbieder veranderen. Zij moeten strengere maatregelen nemen om deze praktijk, slamming genoemd, te stoppen. Dat heeft telecomtoezichthouder Opta maandag gezegd.

ANP
23 February 2004 17:42Gewijzigd op 14 November 2020 00:59

Volgens de Opta zijn KPN Telecom en de goedkoopbelbedrijven zoals Tele2 er onvoldoende in geslaagd om in onderling overleg tot een aangescherpte gedragscode tegen slamming te komen.

De waakhond voor telefoon– en postbedrijven neemt daarom het heft in eigen hand. „Belbedrijven die aan slamming doen, krijgen voortaan sancties opgelegd", aldus de Opta.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer