Economie

Chrysler weet nog steeds geen indruk te maken

Het loopt nog altijd niet lekker bij Chrysler, de Amerikaanse tak van autoconcern DaimlerChrysler. De divisie kwam uit op een bedrijfsverlies van 40 miljoen euro.

ANP/DPA
19 February 2004 11:33Gewijzigd op 14 November 2020 00:58

Hierin zijn niet de voorzieningen van een reorganisatie inbegrepen. Worden die wel meegenomen, dan bedraagt het verlies over vorig jaar 506 miljoen euro.

In 2002 kwam de Chrysler-divisie uit op een bedrijfswinst van 1,32 miljard euro, voor eenmalige baten en lasten. Dat was het gevolg van een ingrijpende sanering. In 2001 was er nog sprake van een verlies van 2,14 miljard euro. Sinds de overname van Chrysler in 1998 is de Amerikaanse tak voor het autoconcern nog niet echt een aanwinst gebleken.

De bedragen zijn vandaag bekendgemaakt bij een toelichting op de jaarcijfers. Eerder deze maand liet de autoproducent al weten dat de nettoconcernwinst sterk is geslonken, van 4,7 miljard tot 448 miljoen euro. Dat is het gevolg van boekhoudkundig verplichte afwaarderingen. DaimlerChrysler denkt dat de winst over 2004 iets zal kunnen stijgen.

Bij de divisie bedrijfswagens deed zich een sterke verbetering voor.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer