Economie

Drankconcern gaat voedingswaarde aangeven

LONDEN (ANP). Dranken-multinational Diageo gaat consumenten informeren over de voedingswaarde van zijn producten. Dat heeft de Britse leverancier van onder andere Guiness, Smirnoff en Johnny Walker donderdag laten weten.

19 March 2015 15:53Gewijzigd op 15 November 2020 17:30

Verkopers van alcoholhoudende dranken zijn in de EU vrijgesteld van de plicht om op etiketten aan te geven wat de voedingswaarde van de drankjes is. Diageo gaat daar als eerste uit eigen beweging verandering in brengen. De consument is volgens het bedrijf „steeds veeleisender” als het gaat om de inhoud van hun glas.

„Wij gaan consumenten informatie geven over alcohol en voedingswaarde die makkelijk te begrijpen is, in plaats van dat ze het zelf moeten uitrekenen.” Volgens Diageo helpt de informatie ook om liefhebbers duidelijk te maken hoeveel ze drinken.

De informatie over de inhoud van producten komt op de website van het bedrijf staan en op de verpakking van producten.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer