Economie

Nuon stuurt duizenden klanten te hoge nota

Het energiebedrijf Nuon heeft vorige week enkele klanten een te hoge voorschotnota gestuurd. De te hoge rekening is het gevolg van een fout in een nieuw betalingssysteem dat klantvriendelijker moet zijn. Dat zei een woordvoerder van Nuon donderdag.

ANP
29 January 2004 14:39Gewijzigd op 14 November 2020 00:55

Nuon ontdekte de fout toen een aantal klanten zich beklaagden bij het bedrijf. Ze kregen weliswaar geld terug over het afgelopen jaar, maar ze moesten toch een veel hoger voorschot voor de komende maanden neerleggen.

Volgens de woordvoerder komt het geregeld voor dat voorschotten verhoogd worden, terwijl over het voorbije jaar geld wordt teruggestort. „Maar in dit geval is er inderdaad sprake is van een fout".

De gedupeerde klanten krijgen een brief met uitleg thuisgestuurd. Zolang naar de oorzaak van het probleem wordt gespeurd, werkt Nuon met het oude betalingssysteem.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer