Economie

PwC trekt miljoenen uit voor betere kwaliteit

AMSTERDAM (ANP). Accountants- en advieskantoor PwC trekt in de komende drie jaar 20 miljoen euro extra uit om de kwaliteit van zijn diensten te verbeteren. Dat maakte het bedrijf woensdag bekend bij de presentatie van de cijfers over het boekjaar 2013/2014.

19 November 2014 10:25Gewijzigd op 15 November 2020 14:28

Eind september kwamen PwC en zijn rivalen KPMG, EY en Deloitte zwaar onder vuur te liggen na een vernietigend rapport van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). De AFM onderzocht bij elk van de zogenoemde ‘Big Four’ tien controles die werden uitgevoerd in 2012 en 2013. PwC scoorde op vier daarvan een onvoldoende, evenals Deloitte. KPMG kwam het slechtst voor de dag met zeven onvoldoendes, terwijl bij EY drie rapportages ondermaats waren.

„We moeten laten zien dat het ons ernst is het vertrouwen in onze sector te herstellen”, aldus bestuursvoorzitter Peter van Mierlo van de Nederlandse tak van PwC. Van Mierlo pleit voor „veel steviger verbindingen” met de samenleving en wil „veel nadrukkelijker de dialoog en discussie aangaan”.

PwC haalde in het boekjaar 2013/2014 een omzet van 671,6 miljoen euro, tegen 663,8 miljoen euro een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat steeg van 90,7 miljoen tot 113,1 miljoen euro. Volgens financieel directeur Ad van Gils toont de omzetstijging aan dat de vraag naar de diensten van PwC blijft toenemen. Het bedrijf zet daarom in op het werven van nieuwe medewerkers. „We hebben ruim honderd mensen meer aangetrokken dan vorig jaar en kunnen nog meer nieuwe mensen gebruiken.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer